Mina finska gener sviker mig!

Var precis ute en sväng. Det är ungefär tio minusgrader ute. Jag var klädd i ett par lackleggins, converse, parkas (med endast t-shirt under) och ett par fingervantar.

I början: "Äh, vafan! Vilka är de som säger att tio minusgrader är KALLT? Hälften av mitt blod är fan FINSKT, jag är inte den som bangar för lite kyla!"

Efter några meter: "Okej, lite kallt är det väl, det kan jag erkänna... Men ändå! Att klaga är bara dumt!"

Efter ytterligare några meter: "OH MY GOD, VARFÖR har ingen förberett mig för denna ISANDE kyla? Det är den globala uppvärmingens fel att jag numer känner mig mer naturlig i subtropisk hetta än i tio minusgrader! Shit, jag tror att jag har fått seriösa frostskador på mina öron! Det gör ONT i hjärnan! Detta väder fryser mig inifrån!"

Det där med fryst hjärna kan vara en senare förklaring till det låga intelligensinehållet på detta inlägg. Ledsen för det.

See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0