Detta rojalistiska storverk

Ingen kan väl ha missat att Victoria och Daniel gifter sig idag. Jag själv är lite av en sucker för det och tänker definitivt kolla på vigseln (okej, jag skippar allt för- och eftersnack) för att det är en stor och viktig del i svensk historia (och för att jag tycker om Daniel och Victoria!!).

I alla fall. Vad folk inte verkar förstå är att monarkin är viktig för Sverige. Folk (läs: korkade bloggerskor med silikonbröst, ex) tycker att det är sjukt lätt att "vara republikan" för att "man inte vill lägga ner skattepengar på kungafamiljen". Jag kan självklart tycka att det är liiite för mycket cash som går till Vickan och c:o, men monarkin bör bevaras! Ett land som Sverige, som är både litet och anonymt, behöver ansikten utåt som är politiskt opartiska. Reklam, helt enkelt. För att knyta kontakter, skaka händer och helt enkelt sätta Sverige på den internationella kartan. Detta är hur viktigt som helst för Sveriges inport och export och därmet indirekt jätteviktigt för Sveriges välfärd.

Och för att vara väldigt o-pk för en stund... Jag lägger mycket hellre mina skattepengar på det kungliga bröllopet än på heroinisters svindyra hjärtoperationer... 
Over 'n out!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0