Påsk är ångest. Vår är ångest. Maj är ångest.

Jag har ångest för att det är påsk nästa vecka. Jag tycker verkligen inte om påsken (förutom påskägg, påsklov, påskpresenter och typ köttbullarna på påskbordet). Det var roligare förr i tiden (åh, "förr i tiden", jeez I'm old...) då man satte lappar på varandras ryggar på dymmelonsdagen och gick påskkärringar på skärtorsdagen. Nu går jag i skolan på skärtorsdagen. VEM planerade så dåligt?

I alla fall. Jag får allmän ångest av vår för att folk i allmänhet blir så jävla glada. Where's the fun? Kul med abnormt stora vattenpölar? Kul med grön/brun/gråa "gräsmattor"? Kul med irriterande jävla fåglar som väcker en klockan sex på morgonen? Kul med en irriterande (eventuell) sol som lyser in och även den väcker en? Kul med fula jävla blommor som bara lockar till sig äckliga kryp som sprider sjukdomar och självmordskänslor? Kul med fula jäkla pastellfärger i affärerna som får en att se ut som någon jävla avdankad flashdansare som bott i en kartong i tio sekel? Kul med små barn som springer runt och leker och blir ihjälkörda av spårvagnar?
Kul att fylla år. Har aldrig förstått varför man ska fira att man är ett år närmre döden. Typ "grattis, snart är du DÖD!"

Till alla vårälskare som vaknar ur era vinterdvalor - ni är så jäkla mainstream. Smaka på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0