Saker som skrämmer mig typ sjuttioelfte gången:

Jeez vad det finns mycket här i världen som skrämmer mig. Det enda jag nog inte är rädd för är nog mig själv, faktiskt. I alla fall så länge jag blir lugn av två panodil. När jag börjar hinka valium och använda mina skärp till andra ställen än runt midjan, då kanske jag blir liiiite... rädd. I alla fall. Varning för uppsats-känslor.

Idag är jag rädd för musik. Yes. Harmless music. Musik helar och förenar, det har jag ju sagt själv! Vad i hela världen är det som är så läskigt med det?
Ni känner (förhoppningsvis...) till Charles Manson och hans Familjen. Ni kanske till och med vet om att allt han och hans galna sekt gjorde var inspirerat av The Beatles. Ni vet, raskrig (Hitler var säkerligen inspirerad av Manson) = Helter Skelter. Helter Skelter = en låt av The Beatles. Mansons hus i L.A. = Yellow Submarine. You do the math. Familjens "bibel" var Beatles "The White Album".
Vi kan dra tusen referenser mellan Familjen och The Beatles (JA jag kan detta utan Wikipedias hjälp. JA det är för att jag är en tönt som intresserar mig utav hemska saker.) När polisen hittade Sharon Tate i Roman Polaskis hus fanns det flera budskap skrivna i blod (b.la Helter Skelter, som dock var felstavat till "healter skelter" och "rise". "rise" kan tolkas som taget från "blackbird" där de sjunger "arise". De hade också skrivit "death to pigs" som antagligen kommer från beatles låt "piggies".)
Manson och Familjen var helt säkra på att The Beatles medvetet producerat "the white album" för att uppmana folk om detta stundande raskrig. Det läskiga är att man, om man vill, kan hitta hur många "bevis" till det som helsy. Sedan behöver det självklart inte betyda att Beatles menade någonting alls med detta. Manson var ju trots allt ingen frisk människa (född av en 16-årig prostituerad, bara en sådan sak...).

Det var det ena. Den andra är faktiskt Kent. Lilla söta E-tuna-Kent.
Christine Schürrer (Max och Sagas tyska mördare) har själv sagt att hon fick inspiration till mordet när hon lyssnade på Kents "Ingenting" ("De jävlarna tog min älskling där, från krönet av kullen kan jag se min förlorade värld" [...] "Jag ska göra någonting, jag ska slå er med häpnad, gå över en gräns, jag ska skjuta mig ut. Jag älskar dig så, som att vara beväpnad, och under belägring kan jag skjuta dig ut")
Och när jag lyssnar på "Röd" blir jag typ kall när jag lyssnar på "Töntarna" (Häng dem högt, häng dem långsamt, men häng dem högt, jag kräver hämnd") och "Idioter". ("Var var du när de dömde mig? Var var du när jag tog mitt straff? Du som alltid har försvarat idioter")
Detta är egna "reflektioner"... men ändå. Sedan att "Ingenting" och "Töntarna" är de mest spelade Kent-låtarna på Spotify gör inte saken bättre. I'm scared.
Inte för att jag tror att Kent skulle vara i maskopi med en tysk barnamördare, men ändå. Kanske ser jag som sadist det jag vill se. Man skapar ju sin egen spänning här i livet, det är ett som är säkert...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0