Scary shit

Saker som skrämmer mig:

- Dinosaurier. Sedan jag var en liten blond flicka har jag alltid haft en innerlig känsla som säger att jag är allergisk mot dinosaurier. Och då menar jag inte "åh-små-utslag-på-magen" eller "lite-kli-i-ögonen"-allergisk, utan riktigt jävla "känner-jag-doften-av-en-jordnöt-så-dör-jag"-allergisk. Fast med dinosaurier. I alla fall, de skrämmer skiten ur mig.

- Vatten. Hav, sjöar och vattenpölar. Men framför allt det som finns däri. Fiskar. Sjögräs. Jättebläckfiskar. Hammarhajar. Plankton. Ja, till och med Nemo skrämmer skiten ur mig. Behöver jag förklara vilken otrolig badkruka jag är? Förra sommaren badade jag en enda gång...

- Människor över lag. Dinosaurier och bläckfiskar i all ära, men det absolut läskigaste som finns är ju faktiskt... vi. Jag, du, din faster och hennes barndomsvän. Bara det att vi aldrig kan lita på någon... att vi är kapabla till så otroligt mycket hat. Att vi, om vi vill, kan spränga hela städer med typ atombomber. Hur vi ibland går all crazy och därmed också är oförutsägbara. Att vi har makt.
Och att vi ska stå så mycket högre än allt annat. När det enda vi lyckas med är att riva ner de luftslott vi bygger.
Hur kan man inte bli rädd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0