Jag kan inte vänta!

Jag är så grymt taggad! Visserligen har jag ett filmkunskapsprov imorgon (dramaturgi... eh, what?) och ett kemiprov på måndag (bra dag det där, dagen efter valvakan... baad idea!) och ingen tid att plugga till dem, men ändå. Den här veckan prioriterar jag Sveriges framtid framför min egen.

Och ibland kan det kännas lite sådär att vara så överlägsen. När sossarnas väljare röstar blått för att de "vill vara med i det vinnande laget", när Vänstern bjuder in strippor på sina familjefester, när Bodström bjuder minderåriga på vin, när Mona Sahlin inte ens har förtroende hos sina egna partikollegor och när Ohly snackar hundrasism. Och framför allt när Alliansen, enligt SIFO, just nu har egen majoritet.
Vad ska man säga?
Så kan det gå.

Det är tre dagar kvar till valet, och på en punkt måste jag hålla med Mona Sahlin - jag kan inte vänta!


Kommentarer
Postat av: hej

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html?ref=nf



Kommentar?

2010-09-16 @ 15:37:47
Postat av: Stina

självklart är det trist och tråkigt och enormt fel, men problem som det du skrev om har alltid funnits, i olika skepnader. det finns inget idealistiskt drömsamhälle.

2010-09-16 @ 16:58:40
URL: http://jesuis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0