EUPHORIA, TAKE MY HAND

"Vad är det för fel på fel? Fel är forskningens, kreativitetens och idéernas vagga. Små misstag har lett till många språng inom läkemedelsforskning, små snedsprång har lett till många fantastiska works of art och fel har skapat liv och rentav helt nya arter av liv. Så låt folk ha fel. Låt mig ha fel när jag säger att Victoriateatern är unika i Sverige med sitt picnic-koncept. Det är ju mycket festligare om vi låter det vara så. Och tänk om jag har rätt, var det nån som ens tänkte på den möjligheten?

Ha fel, ljuga och göra bort sig – är fundamentet för att vara kreativ. Det är mitt första tips när jag håller i skrivarkurser. Mitt andra är att riva ut sidor ur anteckningsboken, tugga pappersbitarna till små hårda bollar och sen skjuta dessa genom ett ärtrör i nacken på den som sitter framför och skriver en bättre roman än en själv."

Fan vad jag älskar Emil Jensen och där var det sagt. 
För typ en timme sedan åt jag en Gorby's. Jag har inte ätit Gorby's sedan jag var typ åtta år. Med lukten kom minnena och med smaken slungades jag tillbaka tio år i tiden... 
Det har absolut ingenting med någonting att göra, men jag är helt jävla slut i huvudet. Ett filosofiprov och uppsatsskrivning på engelska does that to you.
Jag tappar inga trådar, jag slänger garnnystan omkring mig. Det är jag bra på, att göra albatrossar av en fjäder. Och ja, "albatrossar" i plural. En "albatross" har något att göra med golf också tror jag, men det kan jag ingenting om så jag ska inte uttrycka mig om det.
Men just det, jag älskar Emil Jensen. Där sade jag det visst igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0