Något jag aldrig kommer att förstå...

... är hur man kan åka på en resa (dvs lägga ut en massa pengar på) solresor. Charterresor. Resor till Kanarieöarna, Thailand, Grekland etc. In my mind är det en total omöjlighet att prioritera något sådant framför coola och häftiga resor till stora betongstäder. Jag har varit på två charterresor i mitt liv (Mallorca när jag var fyra och Kreta när jag var sex) och det är verkligen ingenting som lockar mig. Jag kunde kanske roa mig vid poolen (för att bada i hav, jag? bland giftiga fiskar, hajar och brännmaneter? så korkad var jag inte ens när jag var fyra) när jag var sex (jag minns att jag och min syster hade det kul med några tyska turister som kastade pengar åt oss... hm) men nu? Nej. Och jag förstår verkligen inte fascinationen hos alla (typ Tyra och Kenza) när de postar bilder på "världens vackraste plats" och "åh vilken underbar strand" när det bara är en vit jävla sandstrand med några palmer och azurblått vatten, precis exakt likadant som alla bilder de lägger ut. Vad är det enormt häfitga där? Och varför betala för att få se det när man kan andas skitig avgasluft, lyssna på biltutor hela nätter, ha utsikt över en kvällslyster New York skyline och träffa människor av så många olika kulturer, nationaliteter och med så olika intressen och egenskaper... I stället för feta svenneturister med falska Gucciväskor.

Nae, jag kommer nog aldrig att förstå. Och just nu lider jag av en väldigt New York-saknad. Och så vill jag hemskt mycket till Sydafrika (försöker övertala mamma att åka dit nästa år... vi får se hur det går) och Argentina och Japan. De länderna (plus varenda jäkla delstat i USA och kanske Ryssland) är de jag känner att jag måste besöka innan jag dör. Det är bara att börja spara cash inser jag... 



Hur kan man prioritera bort detta vackra underverk?


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag är inte så förvånad, haha, men du har ju aldrig gillat sommaren eller att bada i havet. Men sommarmänniskor som jag, Stina, kan ligga på en vit strand vid havet en hel vecka utan att bli det minsta rastlös ;)

2011-01-15 @ 14:41:12
URL: http://emiliabadelia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sen är det ju intressant att du bara tycks vara fascinerad över att besöka affärer, för andra delar än centrala manhattan var ju totalt ointressant för dig. eller, ja alltså förutom stora klädaffärer var ganska ointressant för dig när jag tänker efter.



2011-01-15 @ 14:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0